Development of new Rocky NA and HEV 3cylinder DNGA 1.2L gasoline engine
新型Rocky搭載 NA,HEV用3気筒 DNGA 1.2L ガソリンエンジン開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224189
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.22-21
- Pages
- 1-30(Total 30 p)
- Date of publication
- Feb 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2021
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 頼實 浩一, 2) 高橋 知仁, 3) 渡邉 肇, 4) 小野 辰也, 5) 永友 勇気 |
Author(E) | 1) Koichi Yorizane, 2) Tomohito Takahashi, 3) Hagime Watanabe, 4) Tatsuya Ono, 5) Yuki Nagatomo |
Affiliation(J) | 1) ダイハツ工業株式会社, 2) ダイハツ工業株式会社, 3) ダイハツ工業株式会社, 4) ダイハツ工業株式会社, 5) ダイハツ工業株式会社 |
Affiliation(E) | 1) DAIHATSU MOTOR.,CO.LTD, 2) DAIHATSU MOTOR.,CO.LTD, 3) DAIHATSU MOTOR.,CO.LTD, 4) DAIHATSU MOTOR.,CO.LTD, 5) DAIHATSU MOTOR.,CO.LTD |
Abstract(J) | 地球温暖化は抑制に向けた、CO2削減は各国のエネルギー事情があり一様でない。CO2低減を早期実現していく為にはCO2排出技術と共に経済性を伴っていないといけない。以上から、コンベンショナル/HEVエンジンとして共に活用でき、高効率でありながらシンプル、軽量、コンパクトで価格上昇も抑制した新型エンジンを開発した。 Translation |
Abstract(E) | To control global warming, CO2 reduction is not uniform due to the energy circumstances of each country. In order to realize CO2 reduction at an early stage, it is necessary to be accompanied by economic efficiency together with CO2 emission technology. Based on the above, a new engine has been developed that can be used together as a conventional / HEV engine, has high efficiency, is simple, is lightweight, is compact, and controls the price increase. |