Report on research: Research on mechanism of exterior-to-interior transmission of low-frequency wind noise
低周波空力騒音の車内への伝達メカニズムに関する研究
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224201
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.23-21
- Pages
- 1-12(Total 12 p)
- Date of publication
- Mar 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2021
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 宮澤 真史 |
Author(E) | 1) Masashi Miyazawa |
Affiliation(J) | 1) 株式会社 本田技術研究所 |
Affiliation(E) | 1) Honda R&D Co. Ltd. |
Abstract(J) | 自動車の500Hz以下の低周波空力騒音の車内への伝達メカニズムを解析するために,基礎実験モデルを対象としてCFDと振動音響FEM解析による車内音解析を実施し,パネル共振周波数未満では強制加振,共振周波数以上ではパネル共振による車外から車内への伝達メカニズムを定性的に把握することができた. Translation |
Abstract(E) | Transmission mechanism of vehicle wind noise is investigated by a combined simulation of a CFD and vibro-acoustics FEM analysis on a simple box model. Exterior wind noise is observed to be transmitted to interior by resonant vibrations above the natural frequency of boundary panel and by forced vibrations below the natural frequency. |