モデル化技術を用いたセンサの高応答化
Improvement of the Sensor Response by Modeling
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214549
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.7
- 掲載ページ
- 96-102(Total 7 p)
- 発行年月
- 2021年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 辻本 大輔, 2) 安野 啓介 |
著者(英) | 1) Daisuke Tsujimoto, 2) Keisuke Yasuno |
勤務先 | 1) エー・アンド・デイ, 2) エー・アンド・デイ |
抄録 | 車両に搭載されるセンサはコスト等の制約により,必ずしも十分な応答速度を有しているとは限らない.そこで,まず圧力導管をモデル化しラミナエレメント通過流量の精度向上を図った.さらに,得られた流量をもとに熱線式エアフロメータ及び空燃比センサの伝達関数を求め,逆伝達補正を行うことでセンサの高応答化を図った. |
抄録(英) | Some sensors installed in automobiles are not sufficiently responsive due to cost and durability constraints. Therefore, we first modeled the pressure conduit to improve the accuracy of the flow rate through the laminar flow element. Based on this flow rate, we obtained the transfer functions of the hot wire air flow meter and the air-fuel ratio sensor, respectively. Due to filtering by the transfer functions, the sensor response was improved. 翻訳 |