次世代モビリティにおける冷房性能・消費電力両立技術開発 東京五輪用e-Paletteにおけるコンデンサミスト冷却技術の開発
Technical Development of Both Cooler Performance and Electric Power Consumption for Next Generation Mobility
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214550
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.75 No.7
- 掲載ページ
- 104-109(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 7月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 堀田 聖志, 2) 島田 喜久 |
著者(英) | 1) Masashi Hotta, 2) Yoshihisa Shimada |
勤務先 | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車 |
抄録 | EV航続距離拡大のため、消費電力低減が重要である。e-Paletteでは真夏のエアコン消費電力低減のため、更なるコンデンサ冷却が必要となる。エアコン結露水の回収と給水により水を確保できる特性を活かし、コンデンサ前方で水を噴霧し蒸発潜熱により冷却を促進するコンデンサミスト冷却システムを新規に開発したので紹介する。 |
抄録(英) | It is necessary to push forward CASE innovation immediately. We are developing e-Palette for Tokyo Olympic/Paralympic in 2020 as a next generation CASE mobility. It is important to achieve both cooling performance and cruising distance to operate e-Palette in Olympic village. The key of development is to reduce electric power consumption. In this paper, we propose the world’s first condenser mist cooling system. It is a new condenser cooling system using latent heat of evaporation by sprayed water mist in front of condenser to reduce electric power consumption of air-conditioning system that has large contribution to total electric power consumption. 翻訳 |