ディストラクション状態の高齢ドライバにおけるハザード対応と視覚的注意喚起情報の効果
A Study on the Effect of Visual Alert on the Hazard Response in Distracted Elderly Drivers
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20224016
- 文献・情報種別
- 会誌「自動車技術」
Vol.76 No.1
- 掲載ページ
- 110-116(Total 7 p)
- 発行年月
- 2022年 1月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | ホットトピックス |
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カテゴリ(英) | Hot Topics 翻訳 |
著者 | 1) 向田佑介, 2) 関根道昭, 3) 榎本 恵, 4) 加藤洋子, 5) 田中健次 |
著者(英) | 1) Yusuke Mukaida, 2) Michiaki Sekine, 3) Megumi Enomoto, 4) Yoko Kato, 5) Kenji Tanaka |
勤務先 | 1) 電気通信大学大学院(現:デンソー), 2) 自動車技術総合機構, 3) 自動車技術総合機構, 4) 自動車技術総合機構, 5) 電気通信大学大学院 |
抄録 | 注意散漫状態の高齢ドライバにHUDによりハザードの位置を知らせる視覚情報の効果を検討した。注意散漫状態はドライビングシミュレータ運転中に音声課題を与えることで模擬した。結果、通常状態の視覚情報は安全行動を促進したが、注意散漫状態の高齢ドライバの不安全行動を抑制できていない場合があることが示唆された。 |
抄録(英) | We developed the Active Vibration Control system(AVC)and applied it to mass-produced vehicles. The AVC system applies the conventional ANC software logic and uses a newly developed linear actuator and acceleration sensor. These are installed on the front sub-frame to generate anti-phase outputs to the vibrations detected by the acceleration sensor and reduce the transmission of vibrations to the cabin. This report introduces a product development example that greatly improved fuel efficiency and emotional sound by reducing vibration transmission from the engine to the cabin during the cruising drive and adding vibration during the accelerating drive. 翻訳 |