シートベルト負荷によるTHOR ダミーの胸部変形の評価
Evaluation of Rib Deformation of THOR Dummy in Seat Belt Loadings
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- 文献番号
- 20214201
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.2
- 掲載ページ
- 486-491(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 3月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
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カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 徐 蕾, 2) 青島 侑平, 3) 是永 大地, 4) 水野 幸治 |
著者(英) | 1) Lei Xu, 2) Yuhei Aoshima, 3) Daichi Korenaga, 4) Koji Mizuno |
勤務先 | 1) 名古屋大学, 2) 名古屋大学, 3) 名古屋大学, 4) 名古屋大学 |
抄録 | シートベルトによる肋骨の変形は,肋軟骨,肋骨前端,肋骨側面に加わる荷重点に依存して3つの形態に分けられる.THORダミーではこれらの再現が可能であるが,胸たわみの計測点が肋骨前端に位置するため,S字変形する形態3については骨折リスクを胸たわみから評価することが困難であった. |
抄録(英) | The chest of occupants is frequently injured in car crashes. In this research, the chest deflection in a seat belt loading was compared in THUMS, Hybrid III and THOR. There are three modes of rib deformation in THUMS resulted from different load of the seat belt. The first mode of rib deformation is caused by a load applied to the costal cartilage, the mode pattern is caused by load applied to the front edge of rib and the third was S-shaped deformation caused by load applied to the side of rib. Though the S-shaped rib deformation was observed in THOR, the chest deflection of the THOR did not represent rib fracture risks because the measurement points are located at the anterior edge of the rib. 翻訳 |