マルチブランドによるトラック隊列走行におけるCACCのシステム同定
System Identification of CACC in Multi-brand Truck Platoon
- 提供方法
- 他サイトにて提供・販売
- 入手方法の確認はこちら
- 文献番号
- 20214268
- 文献・情報種別
- 自動車技術会論文集
Vol.52 No.3
- 掲載ページ
- 720-725(Total 6 p)
- 発行年月
- 2021年 5月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
書誌事項
カテゴリ | 研究論文 |
---|---|
カテゴリ(英) | ResearchPaper 翻訳 |
著者 | 1) 添野 太一, 2) 杉町 敏之, 3) 権藤 裕貴, 4) 小林 祐範, 5) 櫻井 俊彰, 6) 槇 徹雄 |
著者(英) | 1) Taichi Soeno, 2) Toshiyuki Sugimachi, 3) Yuki Gondo, 4) Masanori Kobayashi, 5) Toshiaki Sakurai, 6) Tetsuo Maki |
勤務先 | 1) 東京都市大学大学院, 2) 東京都市大学, 3) IPGAutomotive, 4) IPG Automotive, 5) 東京都市大学, 6) 東京都市大学 |
抄録 | 国内のトラックメーカ4社のマルチブランドによる協調型車間距離制御(CACC)を用いた隊列走行の実現には,その機能評価と機能改善について検討する必要がある.コストや安全性の観点からシミュレーションによる評価が必要となる.本研究では,各社のCACCを同定し,シミュレーションによりその妥当性の検証を行う. |
抄録(英) | In platooning using Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC), which is being jointly studied by four Japanese domestic truck manufacturers, it is necessary to consider functional evaluations and improvements to realize the platooning system. In actual vehicle experiments, the consideration is limited from the viewpoints of cost and safety. Therefore, in this research, CACC systems are modeled from actual experimental results. The models are validated by simulations. 翻訳 |