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機械学習を用いた歩行者頭部傷害値予測手法の開発

Development of Prediction Method for Pedestrian Head Injury Value using Machine Learning

書誌事項

著者1) 中村 博史, 2) 福重 貴浩, 3) 赤坂 啓, 4) 古澤 大地, 5) 影山 雄介, 6) 谷本 一弘
著者(英)1) Hiroshi Nakamura, 2) Takahiro Fukushige, 3) Kei Akasaka, 4) Daichi Kosawa, 5) Yusuke Kageyama, 6) Kazuhiro Tanimoto
勤務先1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産オートモーティブテクノロジー, 5) 日産自動車, 6) 日産自動車
勤務先(英)1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) NISSAN AUTOMOTIVE TECHNOLOGY, 5) Nissan Motor, 6) Nissan Motor
抄録ボンネットの形状データから歩行者頭部傷害値(HIC)を予測するサロゲートモデルを作成した。ボクセルモデルを用いて形状データから特徴量を抽出した。また、時系列データのクラスタリングによりエリア分けを行い、そのエリア別にサロゲートモデルを作成した。本予測手法を検証し、その有効性を確認した。
抄録(英)In this study, a surrogate model to predict HIC from the bonnet shape data using a regression of the machine learning was developed for rapid prediction. Features were extracted from the shape data using a voxel model.  The bonnet area is divided by time-series clustering and surrogate models were created for each area. The effectiveness of the present method was verified.

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