回帰燃費マップと等価理論サイクルを用いた燃費予測法の提案
Calculation Method based on Regression Fuel Map and Equivalent Theoretical Cycle for fuel economy estimation
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214906
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.08-21
- 掲載ページ
- 1-29(Total 29 p)
- 発行年月
- 2021年 11月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 永野 秀明, 2) 土屋 諒太, 3) 郡 逸平, 4) 尾関 義一, 5) 追分 美代子 |
著者(英) | 1) Hideaki Nagano, 2) Ryota Tsuchiya , 3) Itsuhei Kohri, 4) Yoshiichi Ozeki, 5) Miyoko Oiwake |
勤務先 | 1) 東京都市大学, 2) 東京都市大学大学院, 3) 東京都市大学, 4) AGC, 5) AGC |
勤務先(英) | 1) Tokyo City University, 2) Graduate School of Tokyo City University, 3) Tokyo City University, 4) AGC, 5) AGC |
抄録 | 自動車の公開諸元のみに基づき、冷間始動の影響を考慮した燃費を予測する手法を提案する。車種によって異なるエンジンの性能曲線は、典型的なデータを回帰して得たマップを諸元に応じて補正することで推定する。エンジンは走行動力を賄うための理論サイクルによって動作すると仮定し、冷却損失量やその他損失量を推定する。 |
抄録(英) | The various factors contributing to the heat balance such as the heat loss of the engine and the recovery efficiency by the turbocharger need to be considered properly to predict the fuel efficiency of engine vehicle and HVs. However, the specifications are often classified and that is why the detailed data could not be obtained. In the present study, the estimation method of some parameters including the thermal efficiency of the engine based only on published data and open information. The method assumes a theoretical cycle, which has an equivalent power output to an actual cycle. 翻訳 |