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新型CVT用プーリおよび金属ベルトの開発

Development of New CVT Pulley and Metal Pushing V‐belt

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カテゴリPPT資料
カテゴリ(英)PPT slides

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著者1) 隅田 聡一朗
著者(英)1) Soichiro Sumida
勤務先1) 本田技研工業株式会社
勤務先(英)1) Honda Motor Co.,Ltd.
抄録小型車向けに燃費性能と動力性能を両立する新型CVTを開発した.CVTで損失が大きなプーリおよび金属ベルト,オイルポンプに新機構を採用することでNEDCモードCO2排出量 5.7 g/km の削減を達成した.本稿ではプーリおよび金属ベルトを主題に,損失低減手法とCVT概要について紹介する.
抄録(英)We have developed a new CVT that achieves both fuel efficiency and power performance for compact cars. NEDC mode CO2 emissions have been reduced by 5.7g/km by adopting a new mechanism for pulley, metal pushing V-belt, and oil pump, which have large losses in CVT. This paper introduces the loss reduction method and the outline of CVT, focusing on pulley and metal pushing V-belt.

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