コストと高効の最適化に向けたガソリンハイブリッドパワートレインのシステムアプローチ
Gasoline based hybrid powertrains in a systems approach towards cost and efficiency optimization for the total vehicle
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214979
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.13-21
- 掲載ページ
- 1-32(Total 32 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者(英) | 1) P. Kapus, 2) W. Schöffmann, 3) M. Howlett, 4) G. Teuschl, 5) R. Ellinger, 6) C. Sams |
勤務先(英) | 1) AVL List GmbH, 2) AVL List GmbH, 3) AVL List GmbH, 4) AVL List GmbH, 5) AVL List GmbH, 6) AVL List GmbH |
抄録 | ハイブリッドパワートレインの課題は、様々なアプリケーションの要求と市場の要件に対する拡張性である。製造、機械加工、組み立て工場立地などが絡み合うパワートレインとエンジンプラットフォームを基に、本誌では、既存の生産および開発施設を利用した、モジュラーパワートレインテクノロジーアプローチについて述べる。 |
抄録(英) | A key challenge of hybrid powertrains is the scalability to the demands of different applications and market requirements. Based on a powertrain and engine platform, connected to a manufacturing, machining and assembly landscape the paper shows the advances of a modular powertrain technology approach, utilizing the existing production and development facilities. Different combinations of engine power ratings, e-drive, battery, transmission and hybrid powertrain variants, with the feasibility to integrate different technology packages are covered. 翻訳 |