将来乗用車・軽量車向け水素エンジンの検討
H2 ENGINE FOR FUTURE PASSENGER CARS AND LIGHT COMMERCIAL VEHICLES
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20214982
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.13-21
- 掲載ページ
- 1-15(Total 15 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 英語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
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カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 角井 啓 |
著者(英) | 1) Akira Tsunoi |
勤務先 | 1) ボッシュ株式会社 |
勤務先(英) | 1) Bosch Corporation |
抄録 | エネルギーキャリアとしての水素はCO2ニュートラルな交通輸送手段の実現に非常に重要なポテンシャルを有している。本研究では乗用車用ガソリン直噴ターボエンジンをベースに水素燃料用に改造を施し、出力、エミッション、熱効率について評価を行った。比較的軽度な変更により良好なポテンシャルを示したため結果を紹介する。 |
抄録(英) | Hydrogen (H2) as an energy carrier has the potential to make an important contribution towards well-to-wheel and life-cycle CO2 neutral on-road transport solutions and off-highway applications. This study focuses on the evaluation of specific torque, power and exhaust gas emissions for a H2 engine that is modified based on a gasoline DI turbo charged engine targeted for passenger car and light duty vehicle applications. The results demonstrate significant functional potentials that already have been accomplished with relatively low development effort. 翻訳 |