エンジンカプセル化と車外騒音低減との関係について
Relationship between the engine encapsulation and Pass-by Noise reduction.
- 提供方法
- 本サイト上にてダウンロード・閲覧可
- 形態
- 価格
- 一般価格(税込):¥1,100 会員価格(税込):¥880
- 文献番号
- 20217012
- 文献・情報種別
- シンポジウムテキスト
No.14-21
- 掲載ページ
- 1-13(Total 13 p)
- 発行年月
- 2021年 12月
- 出版社
- (公社)自動車技術会
- 言語
- 日本語
- イベント
- JSAE 2021年度シンポジウム
書誌事項
カテゴリ | PPT資料 |
---|---|
カテゴリ(英) | PPT slides 翻訳 |
著者 | 1) 梅野 浩司, 2) 原田 聖士 |
著者(英) | 1) Koji Umeno, 2) Satoshi Harada |
勤務先 | 1) マツダ株式会社 NVH性能開発部 第1NVH開発グループ, 2) マツダ株式会社 NVH性能開発部 第1NVH開発グループ |
勤務先(英) | 1) Mazda Motor Corporation - NVH Performance Development Dept. - NVH Development Gr. No. 1, 2) Mazda Motor Corporation - NVH Performance Development Dept. - NVH Development Gr. No. 1 |
抄録 | CO2排出量削減に貢献する世界初の圧縮着火ガソリンエンジン(SKYACTIV-X)の商品化にあたり、エンジンの能力を最大化するための保温とこれまでのエンジンよりも大きくなる音の抑制が課題であった。これに対しエンジンを丸ごと包むカプセル化構想を打ち立て、必要な部位を緻密に導き出し、効率的な構造を実現して課題を克服した。 |
抄録(英) | In commercializing the world's first compression ignition gasoline engine (SKYACTIV-X) that contributes to the CO2 reduction, the challenges were to keep warm to maximize the engine performance and to suppress noise that is louder than conventional engines. In response to this, we established an encapsulation concept that encloses the entire engine, precisely derived the necessary parts, and realized an efficient structure to overcome the issues. 翻訳 |