High Voltage Control System for MX 30
MX 30 高電圧システム制御の紹介
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- Paper/Info type
- MAZDA Technical Review
No.38
- Pages
- 43-47(Total 5 p)
- Date of publication
- Dec 2021
- Publisher
- Others, Unknown
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 論文 Translation |
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Category(E) | Technical Papers and Explanation |
Author(J) | 1) 藤岡 真也, 2) 川田 卓二, 3) 北川 浩之 |
Author(E) | 1) Shinya Fujioka, 2) Takuji Kawada, 3) Hiroyuki Kitagawa |
Affiliation(J) | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ |
Affiliation(E) | 1) MAZDA, 2) MAZDA, 3) MAZDA |
Abstract(J) | マツダは技術開発の長期ビジョン「サステイナブル“Zoom-Zoom” 宣言2030」に基づき,2030 年時点で生産する全ての車に電動化技術を搭載することを発表した。今回,全ての電気駆動システムにおける高電圧コンポーネントを統合制御するパワートレイン制御ECU を中心としたシステム構造を構築し,モデルと実機を活用した検証により品質を担保した。これにより,電気駆動システムの多様化に伴って複雑化するパワートレインの全ての機能を,安全かつ不整合なく動作させる高電圧システムを短期間で開発することに成功した。本稿では,MX 30 へ実装した新たな制御構造を採用した高電圧システムの技術紹介を行う。 Translation |
Abstract(E) | In line with its “Sustainable Zoom-Zoom 2030” long-term vision for technology development, Mazda announced that electrification technologies will be applied to all cars produced as of 2030. We built a system structure mainly composed of the power train control ECU that controls all high voltage components of electric drive system, and secured quality by the inspection, utilizing a model and an actual machine. As a result, we succeeded in developing a high voltage system in a short term, which enables secure and consistent operations of all power train functions that have become complicated due to the diversification of the electric drive system. This paper introduces technologies of the high voltage system which applied the new control structure that we implemented to MX 30. |