Development of BEV Model and B Pillarless Body Structure for All-New Mazda MX 30
MX 30 BEV & B ピラーレスボディー開発
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- Paper/Info type
- MAZDA Technical Review
No.38
- Pages
- 57-61(Total 5 p)
- Date of publication
- Dec 2021
- Publisher
- Others, Unknown
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 論文 Translation |
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Category(E) | Technical Papers and Explanation |
Author(J) | 1) 山田 守英, 2) 松田 大和, 3) 久保田 陽満, 4) 銭谷 恒明, 5) 森本 誠, 6) 三石 直人, 7) 後藤 英貴 |
Author(E) | 1) Morihide Yamada, 2) Yamato Matsuda, 3) Harumitsu Kubota, 4) Tsuneaki Zenitani, 5) Makoto Morimoto, 6) Naoto Mitsuishi, 7) Hidetaka Goto |
Affiliation(J) | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ, 7) マツダ |
Affiliation(E) | 1) MAZDA, 2) MAZDA, 3) MAZDA, 4) MAZDA, 5) MAZDA, 6) MAZDA, 7) MAZDA |
Abstract(J) | 新型MX 30 EV MODEL は,MAZDA3・CX 30 に続き,車両構造技術SKYACTIV VEHICLE ARCHITECTURE をベースに,フロア下にバッテリーを搭載し,RX 8 以降,約20 年振りとなるフリースタイルドアを採用したマツダ初の量産電気自動車(BEV)である。バッテリー搭載による従来モデルからの大幅重量増並びにB ピラーのないボディー構造において,他のマツダ車同等の高い車両性能を実現した。本稿では,バッテリー筐体をボディーの一部ととらえ,ボディーとともに強度・剛性を向上させる工夫,B ピラーのないアッパーボディーにおける強度・剛性を向上させる工夫,バッテリー・フリースタイルドアを含めたボディーの振動伝達特性の開発など,MX 30 BEV のボディーシェル開発について紹介する。 Translation |
Abstract(E) | The All-New Mazda MX 30 BEV is the first BEV mass-produced by Mazda Motor Corporation. Following the Mazda3 and the Mazda CX 30, this model is based on Mazda’s vehicle structure technique Skyactiv-Vehicle Architecture and carries a battery under the floor. And the freestyle door has been adopted for the first time in about 20 years since the Mazda RX 8. With the body structure without a B pillar or a large weight increase from the conventional model due to battery deployment, the Mazda MX 30 realizes vehicle performance equal to other Mazda models. This report introduces body shell development for the Mazda MX 30, including the way of improving the body strength and rigidity by utilizing the battery case as a part of the body shell structure, the way of improving the upper body performance without B pillar structure, and the development of vibration transmission characteristics in the body shell including the battery and the freestyle door. |