Built-In Appearance Quality in Multi-Power Sources Vehicle
マルチパワーソース車における外観品質の造り込み
- Delivery
- Available on the other site
- Click here to order.
- Paper/Info type
- MAZDA Technical Review
No.38
- Pages
- 67-72(Total 6 p)
- Date of publication
- Dec 2021
- Publisher
- Others, Unknown
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 論文 Translation |
---|---|
Category(E) | Technical Papers and Explanation |
Author(J) | 1) 石井 哲雄, 2) 梶原 彰人, 3) 吉崎 真吾, 4) 江口 覚, 5) 中塚 勇輝, 6) 山田 孝行 |
Author(E) | 1) Tetsuo Ishii, 2) Akito Kajihara, 3) Shingo Yoshizaki, 4) Satoru Eguchi, 5) Yuki Nakatsuka, 6) Takayuki Yamada |
Affiliation(J) | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ |
Affiliation(E) | 1) MAZDA, 2) MAZDA, 3) MAZDA, 4) MAZDA, 5) MAZDA, 6) MAZDA |
Abstract(J) | MX 30 はガソリンをパワーソースとするマイルドハイブリッド車と,バッテリーをパワーソースとするBEV (Battery Electric Vehicle) の2 車種を展開するマツダ初の量産モデルである。それぞれのパワーソースで,共通のデザインコンセプトである「Human Modern」を実現するためには,パワーソースによらず同じ外観品質の完成車を造り込む必要があった。そのため,図面段階から開発・生産技術・製造部門で車体・車両構造差による課題抽出と解決に向けた活動を進め,両パワーソースともに量産車においてねらいの外観品質を実現した。 本稿では,パワーソースにより異なる構造に対して,共通の外観品質を実現するために取り組んだ車体領域の生産技術開発とそのプロセスを紹介する。 Translation |
Abstract(E) | MX 30 is Mazda’s first mass-produced model that develops a Mild Hybrid vehicle that uses gasoline as its power source and BEV (Battery Electric Vehicle) that uses a battery as its power source. In order to realize the common design concept “Human Modern” for each power source, it was necessary to built-in the same appearance quality regardless of the power source. Therefore, from the drawing stage, development and production engineering, production division proceeded with activities to identify and solve the challenges due to di erences in body and vehicle structure, and both power sources achieved the desired appearance quality in mass-produced vehicles. This paper introduces the production technology development and its process that we worked on to realize common appearance quality for structures that di er depending on the power source. |