Introduction of a New 1.5-Liter Gasoline Engine
新型1.5L ガソリンエンジンの紹介
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- Paper/Info type
- MAZDA Technical Review
No.38
- Pages
- 86-90(Total 5 p)
- Date of publication
- Dec 2021
- Publisher
- Others, Unknown
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 論文 Translation |
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Category(E) | Technical Papers and Explanation |
Author(J) | 1) 小田 裕介, 2) 上村 匠, 3) 吉田 健, 4) 山内 道広, 5) 西田 智宣, 6) 平林 千典 |
Author(E) | 1) Yusuke Oda, 2) Takumi Uemura, 3) Ken Yoshida, 4) Michihiro Yamauchi, 5) Tomonori Nishida, 6) Kazunori Hirabayashi |
Affiliation(J) | 1) マツダ, 2) マツダ, 3) マツダ, 4) マツダ, 5) マツダ, 6) マツダ |
Affiliation(E) | 1) MAZDA, 2) MAZDA, 3) MAZDA, 4) MAZDA, 5) MAZDA, 6) MAZDA |
Abstract(J) | マツダは技術開発の長期ビジョン「サステイナブル“Zoom-Zoom” 宣言2030」に基づき,クルマのもつ魅力である「走る歓び」を通じて,地球・社会・人それぞれの課題解決を目指す新しいチャレンジに取り組んでいる。更に,2050 年のカーボンニュートラルに挑戦することを表明した。このビジョンの実現に向けて,SKYACTIV G 新型1.5L エンジンは,特に燃費性能を重視し,走行性能を犠牲にすることなく,内燃機関の効率を徹底的に追求し,「走る歓び」と「優れた環境性能」を更に進化させた。本稿ではこのエンジンの諸性能と採用技術について紹介する。 Translation |
Abstract(E) | Under its long-term vision for technology development “Sustainable Zoom-Zoom 2030”, Mazda has been pursuing a new challenge with an aim to solve issues facing the earth, society and people through “driving pleasure”, the fundamental appeal of the automobile. The company has also announced its endeavor for carbon neutrality by 2050. To proceed toward the realization of the vision, Mazda developed the new 1.5-liter Skyactiv-G engine with a particular focus on fuel e ciency. The engine has thoroughly pursued the e ciency of the internal combustion engine without sacrificing running performance and further evolved “driving pleasure” and “outstanding environmental performance”. This paper introduces various performances of the engine and technologies adopted for it |