Glass Transmission Noise Reduction for Wind Noise Utilizing lmpedance Matching
インピーダンスマッチングを活用したガラス透過音の低減技術
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234154
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.77 No.3
- Pages
- 68-73(Total 6 p)
- Date of publication
- Mar 2023
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | ホットトピックス Translation |
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Category(E) | Hot Topics |
Author(J) | 1) 上山 さぎり |
Author(E) | 1) Sagiri Ueyama |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車 |
Abstract(J) | 高速走行時の風切音は,ドアガラスのコインシデンス効果により2kHz以上の高周波数域で寄与が大きい.通常の対策は,板厚増やアコースティックガラスの設定だが,質量・コストが増加する.そこで,ガラスランの減衰に着目し,ガラスとの振動エネルギー伝達を制御してガラス透過音を低コストで低減する技術を紹介する. Translation |
Abstract(E) | Wind noise at high speeds is the main contributor due to coincidence effect of glass in high frequency range above 2kHz. In order to reduce transmission noise of door glass, increasing glass thickness or adopting acoustic laminated glass is the general solution but requires additional mass or cost. This study proposes a new technique to reduce glass transmission noise at low cost by focusing on high damping glass-run and controlling energy transmission. |