Expectations and Challenges for Promoting the SolarEV City Concept
SolarEVシティー構想推進への期待と課題
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- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234262
- Paper/Info type
- Journal of Society of Automotive Engineers of Japan
Vol.77 No.6
- Pages
- 98-103(Total 6 p)
- Date of publication
- Jun 2023
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | ホットトピックス Translation |
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Author(J) | 1) 小端 拓郎 |
Author(E) | 1) Takuro Kobashi |
Affiliation(J) | 1) 東北大学大学院 |
Abstract(J) | 2050年カーボンニュートラルを実現するには、経済効率が高くスケールアップが可能な脱炭素化手法が必要になる。これには、都市レベルで、屋根上太陽光発電とEVを蓄電池として限活用した「SolarEVシティー構想」が大きな可能性を秘める。将来、ますますコストの安くなる屋根上PVとEVをリンクし、安価でカーボンフリーの電気を市中で十分活用できるシステムを構築することで、都市の脱炭素化を加速させる。今後、EVの普及と共に、屋根上PVとリンクしたV2H(vehicle to home)、V2B(vehicle to building)システムの導入を進め、できるだけ多くのEVオーナーに十分なメリットを提供していけるかが課題である。 Translation |
Abstract(E) | Achieving carbon neutrality in 2050 will require decarbonization methods that are economically efficient and scalable. In this regard, there is great potential for the "Solar EV City Concept," which utilizes rooftop solar and EVs as storage at the city level. By linking rooftop PV and EV, which will become increasingly cheaper, buildings can utilize abundant cheap and carbon-free electricity helping accelerate decarbonization of the city. With the spread of EVs, we need to promote V2H (vehicle to home) and V2B (vehicle to building) systems linked to rooftop PV to build the SolarEV City. The issue is whether we can provide sufficient benefits to as many EV owners as possible through the system. |