A Study of Spark Discharge Characteristic for Improving the Thermal Efficiency of SI Engine (First Report)
SIエンジンの熱効率向上に向けた点火放電特性に関する研究(第1報)
- Delivery
- Available on the other site
- Click here to order.
- Publication code
- 20214192
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.52 No.2
- Pages
- 432-437(Total 6 p)
- Date of publication
- Mar 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 研究論文 Translation |
---|---|
Category(E) | ResearchPaper |
Author(J) | 1) 松原 直義, 2) 船戸 一平, 3) 横尾 望, 4) 菅田 健志, 5) 坂井 洋志, 6) 中田 浩一, 7) 土井 香 |
Author(E) | 1) Naoyoshi Matsubara, 2) Ippei Funato, 3) Nozomi Yokoo, 4) Kenji Sugata, 5) Hiroyuki Sakai, 6) Koichi Nakata, 7) Kaori Doi |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車,デンソー, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車, 6) トヨタ自動車, 7) デンソー |
Abstract(J) | 自動車のCO2排出量削減には電動化と併せて内燃機関の熱効率向上が必須であり、過給リーンエンジンの研究が進められている。リーン燃焼の改善には点火着火現象の解明が重要であることから、本研究では点火から着火までの期間を支配する筒内状態量について検討を行い、その結果明らかになった乱流の影響について報告する。 Translation |
Abstract(E) | To correspond with CO2 reduction from the automotive, in conjunction with electrification, improving the thermal efficiency of ICE are crucial and lean boosted SI engine is being studied. However, the combustion limitation is one of the issues for this technology, therefore it is important to clarify the spark ignition mechanism. In this study the in-cylinder condition which dominate the spark-ignition duration is examined and the effect of turbulence is revealed. |