An Experimental Analysis on Cycle-by-cycle Combustion Variations in a Gasoline Engine
ガソリンエンジンの燃焼サイクル変動の実験解析
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- Publication code
- 20214258
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.52 No.3
- Pages
- 659-664(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 研究論文 Translation |
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Category(E) | ResearchPaper |
Author(J) | 1) 井上 欣也, 2) 北田 泰造, 3) 菊池 開, 4) 菅田 佳博, 5) 朝倉 遼太, 6) 津田 晃弘, 7) 田中 大 |
Author(E) | 1) Yoshiya Inoue, 2) Taizo Kitada, 3) Kai Kikuchi, 4) Yoshihiro Sugata, 5) Ryota Asakura, 6) Akihiro Tsuda, 7) Dai Tanaka |
Affiliation(J) | 1) 三菱自動車工業, 2) 三菱自動車工業, 3) 三菱自動車工業, 4) 三菱自動車工業, 5) 三菱自動車工業, 6) 三菱自動車工業, 7) 三菱自動車工業 |
Abstract(J) | ガソリンエンジンではサイクル毎に燃焼速度が変化し、燃焼の速いサイクルによる点火時期の制限が熱効率向上を妨げている。そこで、筒内可視化画像から初期火炎核形成の変動と燃焼速度の関係を調査した。加えて、赤外吸収法により点火位置付近の当量比とEGR量を計測し、両者の結果から燃焼サイクル変動の要因を議論する。 Translation |
Abstract(E) | Gasoline engines have a few too-quick combustion per a hundred cycles preventing advanced ignition timings, which eventually constraints the fuel efficiency of gasoline engine. To improve this situation, we investigated the cause of combustion variation in cycles through two experimental analyses. One is the analysis on the initial flame propagation by visualizing the inside of cylinder with a bore scope, and another analysis is on the effect from fuel and EGR gas concentrations around the ignition plug during initial flame propagation. These experimental analyses revealed that flame propagation significantly differs by each cycle, and the concentration of fuel and EGR gas do not effect on the initial flame development. |