Evaluation of Car Seat Comfort Based on Relation between Seat Pressure Characteristics and Physiological Indices
座圧特性と生理指標の関連性に基づくシート着座時の快適性評価に関する研究
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- Publication code
- 20214429
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.52 No.4
- Pages
- 782-787(Total 6 p)
- Date of publication
- Jul 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 研究論文 Translation |
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Category(E) | ResearchPaper |
Author(J) | 1) 郭 鐘聲, 2) 荒田 和善, 3) 小林 将也, 4) 須田 義大, 5) 筒井 孝夫, 6) 戸畑 秀夫 |
Author(E) | 1) Jongseong Gwak, 2) Kazuyoshi Arata, 3) Masaya Kobayashi, 4) Yoshihiro Suda, 5) Takao Tsutsui, 6) Hideo Tobata |
Affiliation(J) | 1) 東京大学, 2) タチエス, 3) 東京大学, 4) 東京大学, 5) タチエス, 6) タチエス |
Abstract(J) | 本研究では自動運転を想定した動的環境において,単純着座時の快適性に影響するシート側の要素を明らかにすることを目的とし,シート着座時の座圧計測に基づく物理指標とユーザの主観,生理指標との関連性について,動揺装置を有するドライビングシミュレータを用いて検討した. Translation |
Abstract(E) | A sitting comfort in the indoor environment of a car affects the relaxation and comfort of drivers and passengers. In this study, we aim to improve the sitting comfort of passengers due to the adjustment of the seat parameters during short term automated driving with focused on a dynamic environment. A scenario that replicates automated driving on a highway with straight lines and curves was reproduced using the driving simulator with a motion base. The results showed the reclining and side supporting can improve the seat comfort in the dynamic environment with automated driving. |