Modeling of Diesel Spray Impinging Behavior on Oil Film (Third Report)
潤滑油膜に対するディーゼル噴霧衝突挙動のモデリング(第3報)
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- Publication code
- 20214723
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.52 No.5
- Pages
- 1040-1046(Total 7 p)
- Date of publication
- Sep 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 研究論文 Translation |
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Category(E) | ResearchPaper |
Author(J) | 1) 井上 昌樹, 2) 神戸 浩揮, 3) 松村 恵理子, 4) 北村 高明 |
Author(E) | 1) Masaki Inoue, 2) Hiroki Kambe, 3) Eriko Matsumura, 4) Takaaki Kitamura |
Affiliation(J) | 1) 同志社大学大学院, 2) 同志社大学大学院, 3) 同志社大学, 4) 日本自動車研究所 |
Abstract(J) | ディーゼル機関において,ポスト噴射時に発生するオイル希釈を高精度に予測するCFDモデルの構築を最終目的として,本報では潤滑油膜の有無が燃料噴霧の壁面付着挙動に与える影響を調査するために,レーザ誘起蛍光法を用いて,潤滑油膜への燃料付着量および付着面積の定量評価を行なった. Translation |
Abstract(E) | Oil dilution is a serious problem in post injection. When constructing a model that predicts oil dilution, handling oflubricating oil film in wall impingement model is difficult. Therefore, we investigated the influence of the lubricatingoil film thickness on the fuel deposition amount, using the Laser Induced Fluorescence Method. As a result, it wasfound that when the non-dimensional film thickness (δnon= δoil/din, δoil : lubricating oil film thickness, din : fuel dropletdiameter) is less than 0.24, that is, when the lubricating oil film thickness is less than 3.4 μm, the fuel depositionamount is same to that of the dry wall. |