Potential for Hydrocarbon Fuels to Extend the Lean Limit of Super Lean-burn Engines. (Second Report)
炭化水素系燃料によるスーパーリーンバーンエンジンのリーン限界拡大に関する研究(第2報)
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- Publication code
- 20224056
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.53 No.2
- Pages
- 202-206(Total 5 p)
- Date of publication
- Mar 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 研究論文 Translation |
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Category(E) | ResearchPaper |
Author(J) | 1) 渡邊 学, 2) 安武 優希, 3) 内木 武虎, 4) 小畠 健 |
Author(E) | 1) Manabu Watanabe, 2) Yuki Yasutake, 3) Taketora Naiki, 4) Ken Obata |
Affiliation(J) | 1) ENEOS, 2) ENEOS, 3) ENEOS, 4) ENEOS |
Abstract(J) | スーパーリーンバーン(空気過剰率2以上の燃焼)における燃料組成の影響についてのこれまでの検討において,酸素や窒素を含まない炭化水素系燃料においても組成変更によりリーン限界が大幅に拡大することを見出した.本報では炭化水素系燃料の分子構造や沸点分布がリーン限界拡大に与える影響について,実験結果をもとに考察する. Translation |
Abstract(E) | In the previous studies on the effect of fuel composition on super lean burn (combustion with an excess air ratio of 2 or more), it was found that the lean limit will be significantly expanded by changing the fuel composition even for hydrocarbon fuels that do not contain oxygen or nitrogen. In this report, we focus on the ignition delay time and laminar burning velocity of hydrocarbon fuels on the expansion of the lean limit based on the experimental results. |