Ignition Delay Dependence on Operating Conditions in Diesel Engines
ディーゼルエンジンにおける着火遅れの運転条件に対する依存性
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- Publication code
- 20224162
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.53 No.2
- Pages
- 320-325(Total 6 p)
- Date of publication
- Mar 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 研究論文 Translation |
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Category(E) | ResearchPaper |
Author(J) | 1) 坂根 悠平, 2) 山﨑 泰助, 3) 菅野 椋太, 4) 小橋 好充, 5) 柴田 元, 6) 小川 英之 |
Author(E) | 1) Yuhei Sakane, 2) Taisuke Yamazaki, 3) Ryota Kanno, 4) Yoshimitsu Kobashi, 5) Gen Shibata, 6) Hideyuki Ogawa |
Affiliation(J) | 1) 北海道大学大学院工学院, 2) 北海道大学大学院工学院, 3) 北海道大学大学院工学院, 4) 北海道大学大学院工学研究院, 5) 北海道大学大学院工学研究院, 6) 北海道大学大学院工学研究院 |
Abstract(J) | ディーゼルエンジンにおいて,過給やEGRなどで変化する運転条件が着火遅れに及ぼす影響を把握するため,各パラメータを広範かつ独立に設定して系統的なデータを取得した.得られた着火遅れに対して重回帰分析を適用し,燃料噴射圧力,筒内平均温度および酸素分圧の三因子を含むアレニウス型の着火遅れ予測式を提唱した. Translation |
Abstract(E) | Ignition delays were systematically measured under wide and various engine operating conditions, including engine speeds, intake gas temperatures, intake gas pressures, intake oxygen concentrations changed with EGR, fuel injection pressures, and coolant temperatures in a DI diesel engine. An empirical formula to predict the ignition delay based on the Arrhenius equation was obtained with a multiple regression analysis from the experimental results. Ignition delays can be predicted accurately with the final proposed equation, which has three parameters, including the fuel injection pressure as well as the in-cylinder gas temperature and the oxygen partial pressure at the start of fuel injection. |