Practical Use of 1D Engine Model to Improve Powertrain Development Efficiency (Second Report)
パワートレイン開発効率の向上に向けた1D エンジンモデルの活用(第2報)
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- Publication code
- 20224509
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.53 No.5
- Pages
- 833-838(Total 6 p)
- Date of publication
- Sep 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 技術論文 Translation |
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Category(E) | TechnicalPaper |
Author(J) | 1) 緒方 健一郎, 2) 古谷 隆, 3) 萩原 優幸, 4) 松田 浩充, 5) 廣信 秀一, 6) 塩田 啓二 |
Author(E) | 1) Kenichiro Ogata, 2) Takashi Furuya, 3) Masayuki Hagiwara, 4) Hiromitsu Matsuda, 5) Hidekazu Hironobu, 6) Keiji Shiota |
Affiliation(J) | 1) 本田技研工業, 2) 本田技研工業, 3) 本田技研工業, 4) 本田技研工業, 5) 本田技研工業, 6) 本田技研工業 |
Abstract(J) | 手戻りの無い高効率なパワートレイン開発が求められている.高効率な開発を行うためには,サブシステム間での連携によりコンカレントな開発が必要である.本研究では,コンカレント開発の実現を目的とし,高精度予測,短期間モデリング,そしてリアルタイム演算を実現するリアルタイムエンジンモデリング技術を構築した. Translation |
Abstract(E) | Efficient development of powertrain is expected. In order to achieve high efficiency development, concurrent development is required by cooperation among subsystems. In this study, we have developed a real-time engine modeling technology that enables accurate prediction, short modeling time and real-time computation to realize the concurrent engineering. |