Potential of Oxymethylene Dimethyl Ether for a Diesel Engine Improving Emission and Combustion Characteristics
オキシメチレンジメチルエーテル(OME)燃料を用いたディーゼルエンジンのエミッション・燃焼特性
- Delivery
- Available on the other site
- Click here to order.
- Publication code
- 20224598
- Paper/Info type
- JSAE Transaction
Vol.53 No.6
- Pages
- 1198-1204(Total 7 p)
- Date of publication
- Nov 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
Detailed Information
Category(J) | 研究論文 Translation |
---|---|
Category(E) | ResearchPaper |
Author(J) | 1) 小坂 英雅, 2) 冬頭 孝之, 3) 脇坂 佳史, 4) 植田 玲子, 5) 西川 一明, 6) 河合 謹 |
Author(E) | 1) Hidemasa Kosaka, 2) Takayuki Fuyuto, 3) Yoshifumi Wakisaka, 4) Reiko Ueda, 5) Kazuaki Nishikawa, 6) Tsutomu Kawae |
Affiliation(J) | 1) 豊田中央研究所, 2) 豊田中央研究所, 3) 豊田中央研究所, 4) 豊田中央研究所, 5) 豊田中央研究所, 6) 豊田自動織機 |
Abstract(J) | 再生可能エネルギーから生成されるオキシメチレンジメチルエーテル(OME)は,Well-to-WheelのCO2排出量,すす低減が期待できる.単気筒エンジンを用いて,OMEの燃焼・排出特性が軽油に比べ改善することを,また数値計算により,すす-NOxのトレードオフが改善する要因の1つを明らかにした. Translation |
Abstract(E) | Oxymethylene dimethyl ether (OME) produced from renewable energy is a promising fuel for reducing Well-to-Wheel CO2 emissions and other pollutants. Especially the Soot-NOx trade-off of diesel engines is dramatically improved by using OME. Recent investigations revealed that the chemical structure of OME without C-C bond reduced soot production. In the present paper, we examined the use of OME3-5 in a single-cylinder diesel engine and proved improved combustion and emission characteristics. Simulation results indicate that the lower flame temperature and lower equivalence ratio due to higher oxygen content realized improved Soot-NOx trade-off. |