Development of System that Continuously Recycle DPF in the Low Load
低負荷域におけるリアルタイム再生DPFシステムの開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215154
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.35-21
- Pages
- 1-5(Total 5 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 津田 稔, 2) 山西 大, 3) 石田 雅照, 4) 前田 和幸 |
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Author(E) | 1) Minoru Tsuda, 2) Dai Yamanishi, 3) Masateru Ishida, 4) Kazuyuki Maeda |
Affiliation(J) | 1) 水産大学校, 2) 水産大学校, 3) 水産大学校, 4) 水産大学校 |
Affiliation(E) | 1) National Fisheries University, 2) National Fisheries University, 3) National Fisheries University, 4) National Fisheries University |
Abstract(J) | 低負荷域においてDPF を連続して再生するために、DOCとDPFから構成されるPM低減装置を断熱構造にするとともにDPFの直前に排ガス分散板を設置し、214kW/3101min-1の小型高速ディーゼル機関を用いてその性能を解析した。その結果、排ガスのDPF入口温度を330 ℃以上にすることにより、DPFを連続して再生できることを明らかにした。 Translation |
Abstract(E) | To recycle DPF continuously on the low load, PM reduction system (DOC and DPF) that had insulated structure and device to distribute exhaust gas was set up just before DPF was produced. To clarify the performance of this system, the experiment that used high speed diesel engine (214kW/3101min-1) was done. As a result, it was clarified to be able continuously to recycle DPF by making the inlet temperature of DPF at 330 ℃ or more. |