Efficient Full Vehicle Simulation using Multibody Dynamics Considering Torsion Beam Non-Linearity
トーションビーム非線形性を考慮した機構解析による効率的な車両運動性能解析
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215160
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.37-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 石田 敦祐, 2) 品川 貴志, 3) 村松 英行 |
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Author(E) | 1) Nobumasa Ishida, 2) Takashi Shinagawa, 3) Hideyuki Muramatsu |
Affiliation(J) | 1) ダッソー・システムズ, 2) ダッソー・システムズ, 3) ダッソー・システムズ |
Affiliation(E) | 1) Dassault Systemes, 2) Dassault Systemes, 3) Dassault Systemes |
Abstract(J) | リヤサスペンションに多く用いられるトーションビームの非線形特性は設計において重要な要素である。本報では、トーションビーム非線形性を考慮した機構解析による車両運動性能解析を行い、トーションビーム非線形性の影響について考察したうえで、その必要性について検討した。 Translation |
Abstract(E) | The non-linear characteristics of the torsion beam, which is often used for rear suspensions, is an important factor in suspension design. In this study, we confirmed the influence of torsion beam nonlinearity in the vehicle dynamics analysis using multibody dynamics simulation considering torsion beam nonlinearity, and examined its necessity. |