A Study of Human Machine Interface to Promote Active Driving Intervention in Lv.2 Advanced Driver-Assistance Systems
レベル2運転支援システムにおけるドライバの能動的運転介入を促すHMIの検討
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215167
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.38-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 五十嵐 功, 2) 西村 直樹, 3) 伊藤 祥司, 4) 不破本 義孝, 5) 佐々木 春人, 6) 久門 仁, 7) 遠藤 広基, 8) 松村 健 |
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Author(E) | 1) Ko Igarashi, 2) Naoki Nishimura, 3) Shoji Ito, 4) Yoshitaka Fuwamoto, 5) Haruto Sasaki, 6) Hitoshi Kumon, 7) Hiroki Endo, 8) Takeshi Matsumura |
Affiliation(J) | 1) ウーブン・コア, 2) ウーブン・コア, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車, 6) トヨタ自動車, 7) トヨタ自動車, 8) トヨタ自動車 |
Affiliation(E) | 1) Woven Core, 2) Woven Core, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor, 5) Toyota Motor, 6) Toyota Motor, 7) Toyota Motor, 8) Toyota Motor |
Abstract(J) | 運転支援システムは実用化を迎え,その技術も急速に進歩している.しかし,技術が向上するほどドライバは運転に受動的になり,ドライバが対応すべきシーンで適切に対応できないことが起こりうる.本稿では安全・安心・快適なレベル2運転支援システム実現に向けたドライバを能動的に運転に介入させるHMIを検討する. Translation |
Abstract(E) | Advanced driver-assistance systems (ADAS) have come into practical use, and their technologies are also advancing rapidly. However, as the technologies advance, a driver becomes more passive in driving, and it may happen that the driver cannot respond appropriately in a scene which the driver should respond to. In this paper, we consider a Human Machine Interface (HMI) in which the driver actively intervenes in driving to realize a safe, secure, and comfortable Lv.2 ADAS. |