Development of Thermoplastic CFRP (LFT-D) Application Technology to Automotive Structures
熱可塑性CFRP(LFT-D)を自動車構造に適用する技術の開発
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215180
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.41-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 石川 隆司 |
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Author(E) | 1) Takashi Ishikawa |
Affiliation(J) | 1) 名古屋大学 |
Affiliation(E) | 1) Nagoya University |
Abstract(J) | 名古屋大学ナショナルコンポジットセンター(NCC)で国家プロジェクトとして実施している熱可塑性CFRP(LFT-D)を自動車構造に適用する技術開発について紹介する。技術の根幹は、連続炭素繊維をスクリューでカットして熱可塑樹脂(ここではPA6を使用)と混練し、融点以上に温度管理して押し出した混練物を高速プレス成形することである。この手法の現状、今後の展開等について解説する。 Translation |
Abstract(E) | Technology development for application of thermoplastic CFRP (LFT-D) to automotive structures performed as a national level project in National Composite Center Japan in Nagoya University is introduced. The baseline technology is LFT-D which is composed of mixing of discontinuous carbon fiber cut by screws and melted thermoplastic resin (PA6) and of rapid pressing under temperature control. Current status and future expansion of this method is explained. |