Development of Multi-Material Topology Optimization Software for Studying Weight Reduction of Vehicle Body Structure
車体構造の軽量化検討のためのマルチマテリアル・トポロジー最適化ソフトウエアの開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215181
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.41-21
- Pages
- 1-5(Total 5 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 丸山 新一, 2) 古田 幸三, 3) Lim Sunghoon |
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Author(E) | 1) Shinichi Maruyama, 2) Kozo Furuta, 3) Lim Sunghoon |
Affiliation(J) | 1) 京都大学, 2) 京都大学, 3) 京都大学 |
Affiliation(E) | 1) Kyoto University, 2) Kyoto University, 3) Kyoto University |
Abstract(J) | 自動車の車体や車体部品の軽量化検討のための設計ツールとして、レベルセット法に基づくマルチマテリアル・トポロジー最適化ソフトウェアを開発した。本稿では、開発したソフトウェアの概要、最適化解析の流れ、BIWの解析に適用する境界条件と荷重条件、および幾つかの解析事例について紹介する。 Translation |
Abstract(E) | As a design tool for studying the weight reduction of automobile bodies and body parts, we have developed multi-material topology optimization software based on the level set method. This paper introduces the outline of the developed software, the flow of optimization analysis, the boundary conditions and load conditions applied to BIW analysis, and some analysis examples. |