Development of Downsizing Turbo Engine for the Realization of “Exhilarating” Sound (Second Report)
「軽快」サウンド実現のためのダウンサイジングターボエンジン開発(第2報)
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215189
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.43-21
- Pages
- 1-5(Total 5 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 磯 和彦, 2) 望月 計, 3) 近藤 孝 |
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Author(E) | 1) Kazuhiko Iso, 2) Kei Mochizuki, 3) Takashi Kondo |
Affiliation(J) | 1) 本田技研工業, 2) 本田技研工業, 3) 本田技研工業 |
Affiliation(E) | 1) Honda Motor, 2) Honda Motor, 3) Honda Motor |
Abstract(J) | ダウンサイジングターボエンジン搭載車で「軽快感」という感性目標を満足するために実施した感性工学を利用したターゲッティングと部品改良の一連の取組みについて記した。第2報では骨格剛性観点の改良として、クランク軸受け構造の考え方、剛性向上のための諸元選定プロセス及び最終的な目標達成度検証結果について示す。 Translation |
Abstract(E) | This report describes to series of efforts for targeting and parts improvement using Kansei engineering that were carried out to satisfy the Kansei goal of "Exhilarating" in vehicles eqiipped with a downsizing turbo engine. The second report describes the concept of the crank bearing structure as an improvement from the viewpoint of engine frame rigidity, the specification selection process for improving the rigidity, and the verification result of the final goal achievement . |