Quietness Improvement Technologies for 100% Electric Drive Hybrid System Vehicle
100%電動駆動ハイブリッドシステム車の車内騒音低減技術開発
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215191
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.43-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 小林 道央, 2) 榎本 俊夫, 3) 桑田 敏久, 4) 菅沼 真一 |
---|---|
Author(E) | 1) Michio Kobayashi, 2) Toshio Enomoto, 3) Toshihisa Kuwata, 4) Shinichi Suganuma |
Affiliation(J) | 1) 日産自動車, 2) 日産自動車, 3) 日産自動車, 4) 日産自動車 |
Affiliation(E) | 1) Nissan Motor, 2) Nissan Motor, 3) Nissan Motor, 4) Nissan Motor |
Abstract(J) | 新型ノートe-POWERでは、路面状況を検知し発電エンジンの作動頻度を変える新技術採用と、低速走行時のENG作動頻度を前型ノートから減らしたことで、エンジンの存在を感じにくく、さらに新プラットフォーム採用と最適な遮音材配置でロードノイズも向上し、Cセグメント並の静粛性を実現した。 Translation |
Abstract(E) | New NOTE e-POWER engine noise is well hidden by new e-POWER control with road surface sensing and minimized engine operaing frequency at low speed driving. To achive 1-class above quietness, road noise is also improved by new platform and appropreate isolation material adoption. |