High Performance Radiator in Wind Deflector
ウィンドデフレクタ内冷却器の高性能化
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215199
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.45-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 髙安 正純, 2) 土田 典裕, 3) 中村 正明, 4) 中島 大 |
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Author(E) | 1) Masazumi Takayasu, 2) Norihiro Tsuchida, 3) Masaaki Nakamura, 4) Hiroshi Nakajima |
Affiliation(J) | 1) 日野自動車, 2) 日野自動車, 3) 日野自動車, 4) 日野自動車 |
Affiliation(E) | 1) Hino Motors, 2) Hino Motors, 3) Hino Motors, 4) Hino Motors |
Abstract(J) | 廃熱回収ランキンサイクル発電装置で燃費向上を狙うためには、走行風を積極的に取り入れることで空冷凝縮器の放熱量を増大させつつ、空冷抵抗を現状レベル以下にとどめる必要がある。本研究ではウィンドデフレクタの開口部形状、内部構造および凝縮器搭載を工夫することにより、通過風速向上と空気抵抗低減の両立を図った。CFD解析の結果、燃費向上に貢献できることがわかった。 Translation |
Abstract(E) | In order to improve fuel efficiency on a waste heat recovery Rankine cycle power generator, it is necessary to keep the air cooling resistance below the current level, while increasing the heat dissipation in the air-cooled condenser by actively entering the running wind. In this research, it was realized to secure both improvement of the passing wind speed and the air resistance reduction, by the wind deflector modifications of the inlet shape, internal structure and condenser fixation. As a result of CFD analysis, it was clarified that the above improvement could contribute to fuel efficiency. |