Study of 450kW Electric Road System by Conductive Side Method
接触サイド方式による450kW走行中充電システムの研究
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215211
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.48-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 田島 孝光, 2) 東川 雄輝, 3) 野口 渉 |
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Author(E) | 1) Takamitsu Tajima, 2) Yuki Higashikawa, 3) Wataru Noguchi |
Affiliation(J) | 1) 本田技術研究所, 2) 本田技研工業, 3) 本田技術研究所 |
Affiliation(E) | 1) Honda R&D, 2) Honda Motor, 3) Honda R&D |
Abstract(J) | 自動車走行中のCO2ゼロ化に向けてEVの普及がキーポイントとなる。その実現には、走行中のEVに給電道路から直接充電する走行中充電システム(Electric Road System:ERS)の導入が重要となる。本発表では、その実現に向けた450kW接触サイド式によるERS(走行中充電EVと給電道路)の開発について述べる。また、このERSシステムにより乗用車から大型トラックまでの走行中充電が可能となる。 Translation |
Abstract(E) | The spread of EVs is a key point for reducing CO2 emissions while driving. In order to achieve this, it is important to introduce an Electric Road System (ERS) that charges the electric vehicle directly from the power supply road. In this presentation, Honda describes the development of a 450kW ERS by conductive side method (Dynamic charging EVs and Electric roads) to achieve this. In addition, this ERS system makes it possible to charge while driving from passenger cars to heavy-duty trucks. |