Application of Model Based Development in Head Impact Protection Performance Development
頭部衝撃保護性能開発におけるモデルベース開発の適用
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215221
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.50-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 野間 寛揮, 2) 田村 智康, 3) 松永 大典, 4) 村田 峰崇, 5) 伊藤 邦利, 6) 青山 義典, 7) 松本 洋人 |
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Author(E) | 1) Hiroki Noma, 2) Tomoyasu Tamura, 3) Hironori Matsunaga, 4) Minetaka Murata, 5) Kunitoshi Ito, 6) Yoshinori Aoyama, 7) Hiroto Matsumoto |
Affiliation(J) | 1) トヨタ紡織, 2) トヨタ紡織, 3) トヨタ紡織, 4) トヨタ紡織, 5) トヨタ紡織, 6) トヨタ紡織, 7) トヨタ紡織 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Boshoku, 2) Toyota Boshoku, 3) Toyota Boshoku, 4) Toyota Boshoku, 5) Toyota Boshoku, 6) Toyota Boshoku, 7) Toyota Boshoku |
Abstract(J) | 米国法規に規定されている車室内衝撃に対する乗員保護について、従来CAE解析による性能予測を実施していたが、開発期間を短縮する上でCAE解析のリードタイムがネックとなっていた。 これを解決する手段として、1D-CAEを用いた開発を行い、モデルベース開発を乗員保護性能開発に適用する方法を検討した。 Translation |
Abstract(E) | About the occupant protection for the impact in a interia prescribed in the American law, We conduct a performance prediction by the CAE analysis conventionally. But lead time of the CAE analysis became an obstacle in shortening a development period. As means to solve this, we developed 1D-CAE and investigated a method to apply model based development to occupant protection performance development. |