An Approach to Elucidate the Mechanism of Seizure Phenomenon between Crank Journal and Bearing
クランクジャーナルと軸受間の焼付き現象の解明に関する研究 第一報
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215232
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.53-21
- Pages
- 1-4(Total 4 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 岩田 拓実, 2) 荻原 秀実, 3) 石井 大二郎, 4) 及川 昌訓, 5) 加納 眞, 6) 三原 雄司, 7) 三田 修三 |
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Author(E) | 1) Takumi Iwata, 2) Hidemi Ogihara, 3) Daijiro Ishii, 4) Masakuni Oikawa, 5) Makoto Kano, 6) Yuji Mihara, 7) Shuzo Sanda |
Affiliation(J) | 1) 東京都市大学大学院, 2) 東京都市大学大学院, 3) 東京都市大学, 4) 東京都市大学, 5) 東京工業大学, 6) 東京都市大学, 7) 東京都市大学 |
Affiliation(E) | 1) Tokyo City University, 2) Tokyo City University, 3) Tokyo City University, 4) Tokyo City University, 5) Tokyo Institute of Technology, 6) Tokyo City University, 7) Tokyo City University |
Abstract(J) | クランクジャーナル試験機を用いて、すべり軸受と試験軸の焼付き特性を調査した。焼付き判定トルク上昇値に至る負荷荷重より前に、低荷重で複数回の小さなトルク上昇を観察した。それらのトルク上昇時にAEセンサにて検出した波形は、全て同じ周波数帯を示した。この小さなトルク上昇が焼付きに至る要因と考えられる。 Translation |
Abstract(E) | The seizure phenomenon between the journal and plane bearing was investigated by using crank journal tester. The small torque spikes at multiple times were observed at lower loads before that to be measured as exceeding the seizure torque. It was found that these shapes of increasing torque curves were consisted of two stages, and the AE signal at that time was observed in almost the same frequency band. It was estimated that this small torque rising was a trigger to generate the seizure. |