Prediction of Lubricating Oil Behavior around Oil Control Ring and Investigation of Various Conditions using Multiphase Flow Simulation Based on Sharp Interface Model
Sharp Interface Modelに基づく混相流解析によるオイルリング周辺の潤滑油挙動予測および諸条件に関する検討
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215242
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.54-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 川本 裕樹, 2) 高橋 俊, 3) 蔵本 結樹, 4) 松田 拓哉, 5) 落合 成行, 6) 畔津 昭彦 |
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Author(E) | 1) Yuki Kawamoto, 2) Shun Takahashi, 3) Yuiki Kuramoto, 4) Takuya Matsuda, 5) Masayuki Ochiai, 6) Akihiko Azetsu |
Affiliation(J) | 1) 東海大学大学院, 2) 東海大学, 3) 東海大学大学院, 4) 東海大学, 5) 東海大学, 6) 東海大学 |
Affiliation(E) | 1) Tokai University, 2) Tokai University, 3) Tokai University, 4) Tokai University, 5) Tokai University, 6) Tokai University |
Abstract(J) | 潤滑油消費の要因となるピストンリングまわりの潤滑油輸送メカニズムの把握に向け,3ピースオイルリングを対象とした混相流解析を行った.解析手法には気液界面の明確な定義が可能なsharp interface modelに基づくlevel set法を用いた.本研究ではエンジンの運転に関する諸条件がリング周辺の各部における流量等に及ぼす影響について検討した. Translation |
Abstract(E) | A multiphase flow simulation around a three-piece oil control ring was conducted to understand the oil transport mechanism, which is a cause of lubricating oil consumption. We applied the level set method based on the sharp interface model, which provides a precise definition of the gas-liquid interface. The effects of engine operating conditions on the flow rate and other factors at various locations around the ring were investigated. |