Power Control in Dynamic Wireless Power Transfer for Hybrid Vehicles Experimental Verification on High-Speed Rotary Bench
ハイブリッド車向け走行中ワイヤレス給電の電力制御に関する研究 高速回転型ベンチ実験検証
- Delivery
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20215327
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.72-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Spring)[Online Meeting]
Detailed Information
Author(J) | 1) 津下 聖悟, 2) 岡崎 俊太郎, 3) 橋本 俊哉, 4) 永井 栄寿, 5) 藤田 稔之, 6) 藤本 博志 |
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Author(E) | 1) Shogo Tsuge, 2) Shuntaro Okazaki, 3) Toshiya Hashimoto, 4) Sakahisa Nagai, 5) Toshiyuki Fujita, 6) Hiroshi Fujimoto |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) 東京大学, 5) 東京大学, 6) 東京大学 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) The University of Tokyo, 5) The University of Tokyo, 6) The University of Tokyo |
Abstract(J) | 環境負荷低減のため,電気自動車の普及が期待されているが課題は多い.一方,普及しているハイブリッド車に給電しながら走行することは電動走行比率向上に有効だが,電池が小さいため正確な電力制御が必要となる.本稿ではPWMコンバータ式整流器と送電インバータによる電力制御を提案,高速回転型ベンチ40km/hの検証結果を示す. Translation |
Abstract(E) | Electric Vehicles are expected to be widespread for reducing CO2, however there are many issues. On the other hand, Hybrid Vehicles are already widespread. Dynamic Wireless Power Transfer for Hybrid Vehicles can be one of the effective means to improve the actual electric driving rate, however precise control of receiving power is required because of small allowable battery power. In this paper, we propose power control method by transmission inverter and PWM AC/DC converter, and show results of power control on high-speed rotary bench at 40km/h. |