Glass Transmission Noise Reduction for Wind Noise Utilizing Impedance Matching
インピーダンスマッチングを活用したガラス透過音の低減技術
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216101
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.103-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 上山 さぎり, 2) 若原 正明, 3) 鴫原 孝佳, 4) 駒田 匡史, 5) 野尻 昌利, 6) 山田 宜伸 |
---|---|
Author(E) | 1) Sagiri Ueyama, 2) Masaaki Wakahara, 3) Takayoshi Shigihara, 4) Masashi Komada, 5) Masatoshi Nojiri, 6) Yoshinobu Yamada |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) 豊田合成, 6) 豊田合成 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor, 5) Toyoda Gosei, 6) Toyoda Gosei |
Abstract(J) | 風切音の透過経路ではドアガラスの寄与が大きい.このガラス透過音は,従来,板厚増やアコースティックガラスの設定等で低減されてきたが,質量・コストが増加する対策である.そこで本研究では,ガラスランの減衰に着目し,ガラスとのインピーダンスマッチングを活用してガラス透過音を低コストで低減する方法を提案する. Translation |
Abstract(E) | Door glass is the main transmission path of wind noise related to quietness of vehicle. For reducing the glass transmission noise, increasing glass thickness or acoustic laminated glass is generally used. But the countermeasures require additional mass and cost. This study proposes a technique for reducing glass vibration and transmission noise by utilizing impedance matching of glass and glass-run with high damping. |