Localization on Attaching Damping Material Based on Vibration Energy Propagation Characteristics
振動エネルギー伝搬に基づく減衰付加位置の検討
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20216164
- Paper/Info type
- Proceedings (Autumn)
No.117-21
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2021 JSAE Annual Congress (Autumn) [Online]
Detailed Information
Author(J) | 1) 木俣 葵, 2) 栗原 海, 3) 塩崎 弘隆, 4) 山崎 徹 |
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Author(E) | 1) Aoi Kimata, 2) Kai Kurihara, 3) Hirotaka Shiozaki, 4) Toru Yamazaki |
Affiliation(J) | 1) 神奈川大学, 2) 神奈川大学, 3) 三菱自動車工業, 4) 神奈川大学 |
Affiliation(E) | 1) Kanagawa University, 2) Kanagawa University, 3) Mitsubishi Motors, 4) Kanagawa University |
Abstract(J) | 本研究の目的は,設計の初期段階で利用することが可能な振動エネルギー伝搬解析での減衰特性を用いた振動低減指針を獲得することが目的である.そのためにまず,振動エネルギー伝搬解析における減衰特性についての検討を行った.次に得られた知見から簡易的な構造物を用いて,振動エネルギー伝搬解析とFEMの結果の比較,検討を行った.最後に,振動エネルギー伝搬解析における減衰特性の知見を自動車車体へ適用し低振動化を行う. Translation |
Abstract(E) | The purpose of this study is to obtain a vibration reduction guideline using the damping characteristics in vibration energy propagation analysis that can be used in the initial stage of design. Therefore, we first examined the damping characteristics in the vibration energy propagation analysis. Next, based on the findings obtained, we compared and examined the results of vibration energy propagation analysis and FEM using a simple structure. Finally, the knowledge of damping characteristics in vibration energy propagation analysis is applied to the vehicle body to reduce vibration. |