Application of Bipolar Type Nickel Metal Hydride Batteries to Electrified Vehicle
バイポーラ型ニッケル水素電池の電動車への適用
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225199
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.45-22
- Pages
- 1-3(Total 3 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 奥村 素宜, 2) 海谷 裕之, 3) 福田 滋, 4) 森岡 怜史, 5) 寺島 大樹, 6) 大内 政伸, 7) 片山 順多, 8) 高橋 功, 9) 永井 幸司 |
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Author(E) | 1) Motoyoshi Okumura, 2) Hiroyuki Kaiya, 3) Shigeru Fukuda, 4) Satoshi Morioka, 5) Daiki Terashima, 6) Masanobu Ouchi, 7) Junta Katayama, 8) Isao Takahashi, 9) Koji Nagai |
Affiliation(J) | 1) トヨタ自動車, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車, 5) トヨタ自動車, 6) トヨタ自動車, 7) トヨタ自動車, 8) トヨタ自動車, 9) トヨタ自動車 |
Affiliation(E) | 1) Toyota Motor, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor, 5) Toyota Motor, 6) Toyota Motor, 7) Toyota Motor, 8) Toyota Motor, 9) Toyota Motor |
Abstract(J) | 車載としては世界初となるバイポーラ型ニッケル水素電池を新型アクアに搭載。通電面積が広くシンプルな構造により、電池内の抵抗を低減し、従来車両と比べて、同体格で約2倍の出力を達成。 Translation |
Abstract(E) | We are the first in the world to use a bipolar nickel metal hydride battery as an electric drive battery at the all-new Aqua. This new battery realizes approximately twice the output of the conventional model at the same size due to its low internal resistance by large contact area. |