A Study on Selection Method of Survey Cooperators Considering Psychological Distance Scale in Concept Test
コンセプトテストにおける心理的距離尺度を考慮した調査協力者の選定法に関する研究
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20225312
- Paper/Info type
- Proceedings (Spring)
No.71-22
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- May 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- 2022 JSAE Annual Congress (Spring)
Detailed Information
Author(J) | 1) 安藤 昌也, 2) 齋藤 亨, 3) 前川 元貴, 4) 小林 英樹 |
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Author(E) | 1) Masaya Ando, 2) Akira Saito, 3) Motoki Maekawa, 4) Hideki Kobayashi |
Affiliation(J) | 1) 千葉工業大学, 2) トヨタ自動車, 3) トヨタ自動車, 4) トヨタ自動車 |
Affiliation(E) | 1) Chiba Institute of Technology, 2) Toyota Motor, 3) Toyota Motor, 4) Toyota Motor |
Abstract(J) | 企画段階で創出したコンセプトを想定顧客に対して提示し、その受容性や改善点を把握しようとしたとき、調査協力者は未来の提供価値を想像して反応を返すため、その人の特性をあらかじめ把握することが重要となる。本研究では、解釈レベル理論に着目した心理的距離尺度を作成し、調査協力者の選定に用いることを検討した。 Translation |
Abstract(E) | When a concept created at the planning stage is presented to a supposed customer and its acceptability and improvement points are tried to be grasped, it is important that we grasp the characteristics of that person in advance, because the investigation collaborators imagine and respond to the offered value of the future. In this study, a psychological distance scale focusing on the construal level theory was made, and it was examined to be used for the selection of investigation cooperators. |