Efficiency Estimation for Virtual System based on Inverter Model using Semiconductor Parameter and Thermal Management in Electric Vehicle
半導体パラメータを活用したインバータモデルによる仮想システム効率の推定とEV主機での熱マネージメント
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214772
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.05-21
- Pages
- 1-26(Total 26 p)
- Date of publication
- Oct 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- English
- Event
- JSAE Symposium 2021
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 有本 志峰, 2) 岩月 健, 3) 辻 公壽, 4) 渡邉 智博 |
Author(E) | 1) Shiho Arimoto, 2) Ken Iwatsuki, 3) Kimitoshi Tsuji, 4) Tomohito Watanabe |
Affiliation(J) | 1) 日立アステモ株式会社, 2) ㈱アイシン, 3) ㈱デジタルツインズ, 4) ㈱テクノプロ テクノプロデザイン社 |
Affiliation(E) | 1) HitachiAstemo,Ltd.,, 2) AISIN CORPORATION, 3) Digital Twins Inc., 4) TechnoPro, Inc. TechnoPro Design Company |
Abstract(J) | PHEVとEVはモーターを駆動させるための高出力インバーターを必要とする。モーターの回転スピードとトルクはそのインバーターの出力とスイッチング周波数に依存する。そのためインバーターとモーターの協調設計は車両性能に大きく影響する。今回は国際標準言語であるVHDL-AMSを用いて上記を可能とするモデルを作成した。 Translation |
Abstract(E) | PHEV and EV need a high-power inverter circuit for driving the e-motor. The motor rotational speed and torque depend on the swiching frequency and power from the inverter. Therefore, it’s important to adjust the specifications of the inverter together with those of the e-motor to optimize the vehicle performance. In this project, we created an EV simulation model with the VHDL-AMS (a international standard language) and connected it to a battery, inverter, ECU, and motor model. The simulation model was also used to adjust the parameter of power devices and estimate the efficiency of the inverter circuit. |