Influence on aerodynamic CD value due to tire brand differences [4th report]
タイヤ銘柄違いによる空力Cd値への影響 第4報 タイヤ型分割段差の影響調査
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20224194
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.23-21
- Pages
- 1-24(Total 24 p)
- Date of publication
- Mar 2022
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2021
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 武田 数馬, 2) 福田 紘大, 3) 高坂 昭臣, 4) 荒木 千佳, 5) 的場 俊弥, 6) 松丸 和誉, 7) 田中 崇誉, 8) 星田 良光, 9) 星野 元亮, 10) シルバ アロンソ, 11) 田中 彩貴, 12) 倉地 星也, 13) 織茂 勝利, 14) 栗山 大樹, 15) 郡 逸平 |
Author(E) | 1) Kazuma Takeda, 2) Kota Fukuda , 3) Akiomi Takasaka , 4) Chika Araki, 5) Shunya Matoba , 6) Kazushige Matsumaru, 7) Takanori Tanaka, 8) Yoshiteru Hoshida, 9) Gensuke Hoshino, 10) SILVA ALONSO, 11) SAIKI TANAKA, 12) KURACHI SENA, 13) ORIMO SHORI, 14) KURIYAMA DAIJU, 15) Itsuhei Kohri |
Affiliation(J) | 1) スズキ株式会社, 2) 東海大学, 3) トヨタ自動車株式会社, 4) ダイハツ工業株式会社, 5) ダイハツ工業株式会社, 6) 三菱自動車工業株式会社, 7) 三菱自動車工業株式会社, 8) 本田技研工業株式会社, 9) 本田技研工業株式会社, 10) 株式会社SUBARU, 11) 株式会社SUBARU, 12) 日産自動車株式会社, 13) 日産自動車株式会社, 14) 日産自動車株式会社, 15) 東京都市大学 |
Affiliation(E) | 1) SUZUKI MOTOR CORPORATION, 2) Tokai University, 3) TOYOTA MOTOR CORPORATION, 4) DAIHATSU MOTOR CO.,LTD., 5) DAIHATSU MOTOR CO.,LTD., 6) MITSUBISHI MOTORSCORPORATION, 7) MITSUBISHI MOTORSCORPORATION, 8) Honda Motor CO.,Ltd, 9) Honda Motor CO.,Ltd, 10) SUBARU CORPORATION, 11) SUBARU CORPORATION, 12) Nissan Motor Co., Ltd., 13) Nissan Motor Co., Ltd., 14) Nissan Motor Co., Ltd., 15) Tokyo City University |
Abstract(J) | 近年、自動車のEV化に伴い車両の走行抵抗に占める空気抵抗の割合が増大しており、タイヤの空気抵抗が着目されている。本報ではタイヤの銘柄差によるΔCd値を生じる要因として型分割段差に着目し、この影響について調査した。 Translation |
Abstract(E) | Recently, aerodynamics drag of tire is get attention, because increase in rate of aerodynamics drag in running drag for motorizing Automobile. Therefore, this paper focus on the parting line of tire that one of the reason as a possible factor in cause aerodynamics drag. |