Study on Dilution of Oil with Diesel Engine Fuel Oil sampling method and properties of diluted oil
ディーゼル機関の燃料によるオイルの希釈に関する研究 ピストン各部からのオイルサンプリング手法と希釈油の性状について
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214824
- Paper/Info type
- Symposium Text
- Pages
- 1-6(Total 6 p)
- Date of publication
- Dec 2021
- Publisher
- JSAE & JSME
- Language
- Japanese
Detailed Information
Author(J) | 1) 中小路 遥人, 2) 及川 昌訓, 3) 三原 雄司, 4) 三田 修三, 5) 石井 大二郎, 6) 山﨑 暁, 7) 汲 成浩 |
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Author(E) | 1) Haruto Nakakoji, 2) Masakuni Oikawa, 3) Yuji Mihara, 4) Shuzo Sanda, 5) Daijiro Ishii, 6) Akira Yamasaki, 7) Seiko Kyu |
Affiliation(J) | 1) 東京都市大学大学院, 2) 東京都市大学 総合研究所, 3) 東京都市大学 総合研究所, 4) 東京都市大学 総合研究所, 5) 東京都市大学 総合研究所, 6) 東京都市大学, 7) 東京都市大学大学院 |
Affiliation(E) | 1) Graduate School of Tokyo City University, 2) Tokyo City University Advanced Research Laboratories, 3) Tokyo City University Advanced Research Laboratories, 4) Tokyo City University Advanced Research Laboratories, 5) Tokyo City University Advanced Research Laboratories, 6) Tokyo City University, 7) Graduate School of Tokyo City University |
Abstract(J) | ディーゼルエンジンのポスト噴射による潤滑油の希釈に関して,単気筒のディーゼルエンジンにおいてエンジンの運転条件の変更とオイルパンの希釈割合及びピストン各部からの燃料によるオイルの希釈について実験を行った.ここでは,エンジン各部からのオイルサンプリングの手法の紹介とその性状(特徴)について述べる Translation |
Abstract(E) | The purpose of this study was to investigate the dilution ratio of oil by fuel in each part of the piston and the oil tank due to the difference in post injection timing, and to clarify the transportation route of the fuel adhering by post injection from the cylinder wall to the oil tank. Under motoring conditions, the maximum dilution was shown in the oil tank and top ring groove when the post injection timing was 60 °. The dilution ratios of the 2nd land part and the 2nd ring part showed the same tendency at any post-injection timing. In addition, there was no significant change in the dilution rate even if the position of the ring gap was changed. |