Consideration of General Waveform creation method for Road Simulator Durability Test Part2. Input Level Evaluation Method based on Market Road Surface Classification and Consideration of Road Surface Input Variation
ロードシミュレータ台上耐久試験のための汎用波形作成手法に関する一考察 ②市場路面分類に基づく入力レベルの評価手法と路面入力バラツキに対する考察
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- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234752
- Paper/Info type
- Symposium Text
No.10-23
- Pages
- 59-65(Total 7 p)
- Date of publication
- Dec 2023
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Symposium 2023
Detailed Information
Author(J) | 1) 三野 浩平, 2) 中村 明史, 3) 佐藤 洸輝, 4) 鈴木 雄祐, 5) 中村 孝之, 6) 岡部 亮, 7) 城 靖章, 8) 板倉 明仁, 9) 橋爪 俊幸, 10) 佐藤 海人, 11) 山田 潮音, 12) 深津 幸生, 13) 大石 久己 |
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Author(E) | 1) Kohei Mino, 2) Atsuhito Nakamura, 3) Kouki Satou, 4) Yusuke Suzuki, 5) Takayuki Nakamura, 6) Ryo Okabe, 7) Yasufumi Jo, 8) Akihito Itakura, 9) Toshiyuki Hashizume, 10) Kaito Sato, 11) Shion Yamada, 12) Kosei Fukatsu, 13) Hisami Oishi |
Affiliation(J) | 1) 本田技研工業(株), 2) 三菱ふそうトラック・バス(株), 3) (株)SUBARU, 4) ダイハツ工業(株), 5) トヨタ自動車(株), 6) 三菱自動車工業(株), 7) 本田技研工業(株), 8) スズキ(株), 9) エムティエスジャパン(株), 10) エムティエスジャパン(株), 11) 工学院大学, 12) 工学院大学, 13) 工学院大学 |
Affiliation(E) | 1) Honda Motor Co., Ltd, 2) Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, 3) SUBARU CORPORATION, 4) DAIHATSU MOTOR CO., LTD., 5) TOYOTA MOTOR CORPORATION, 6) Mitsubishi Motor Corporation, 7) Honda Motor Co., Ltd, 8) Suzuki Motor Corporation, 9) MTS Japan Ltd., 10) MTS Japan Ltd., 11) Kogakuin University, 12) Kogakuin University, 13) Kogakuin University |
Abstract(J) | 市場計測データから路面PSDを算出する手法を改善し,悪路や山間路のデータにも適用できる汎用性と有効性を示すことができた.また群遅延より作成した路面変位波形をばね下共振域で長く励振するよう加工することで,路面PSDへの影響を小さく抑えつつ応答ダメージを増大させ,市場のダメージバラツキを再現できることを示した. Translation |
Abstract(E) | We improved the method for calculating road surface PSD from market measurement data, and confirmed its versatility and effectiveness in applying it to data on rough roads and Winding roads. Next, by processing the road surface displacement waveform created from group delay time so that it is excited for a long time in the unsprung resonance region, we showed that it is possible to increase the response damage while suppressing the effect on the road surface PSD, and to reproduce the damage variation in the market. |