BODY TECNOROGY OF MAZDA MX-30
MAZDA MX-30の車体技術
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20214440
- Paper/Info type
- Forum Text (Online)
No.21FORUM-1
- Pages
- 1-53(Total 53 p)
- Date of publication
- Jul 2021
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Forum 2021
Detailed Information
Author(J) | 1) 山田 守英, 2) 丸山 賢司 |
---|---|
Author(E) | 1) MORIHIDE YAMADA, 2) KENJI MARUYAMA |
Affiliation(J) | 1) マツダ株式会社, 2) マツダ株式会社 |
Affiliation(E) | 1) Mazda Motor Corporation, 2) Mazda Motor Corporation |
Abstract(J) | マツダ初の量産BEVであるMX-30は、車両構造化技術SKYACTIV-VEHICLE ARCHITECTUREをベースに,フロア下にバッテリーを搭載し,フリースタイルドアを採用した。ベース車からの大幅重量増においても,Bピラーのない車体構造においても他のマツダ車同等の高い車両性能を実現した。 Translation |