Environmental Impact Evaluation for Material Selection and Structural Design of Automotive Parts
LCAを考慮した自動車部品の材料選択と軽量化設計について
- Delivery
- Available on this site
- Format
- Price
- Non-members (tax incl.):¥1,100 Members (tax incl.):¥880
- Publication code
- 20234284
- Paper/Info type
- Forum Text (Online)
No.23-S2
- Pages
- 1-15(Total 15 p)
- Date of publication
- Jul 2023
- Publisher
- JSAE
- Language
- Japanese
- Event
- JSAE Forum 2023 (Summer)
Detailed Information
Category(J) | PPT資料 Translation |
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Category(E) | PPT slides |
Author(J) | 1) 内藤 純也, 2) 江崎 澄代, 3) 加藤 淳, 4) 加嶋 寛子, 5) 大久保 安剛, 6) 吉野 初美 |
Author(E) | 1) Junya NAITO, 2) Sumiyo EZAKI, 3) Jun KATO, 4) Hiroko KASHIMA, 5) Yasutaka OKUBO, 6) Hatsumi YOSHINO |
Affiliation(J) | 1) 株式会社神戸製鋼所, 2) 株式会社神戸製鋼所, 3) 株式会社神戸製鋼所, 4) 株式会社神戸製鋼所, 5) 株式会社神戸製鋼所, 6) コベルコビジネスパートナーズ株式会社 |
Affiliation(E) | 1) KOBE STEEL, LTD, 2) KOBE STEEL, LTD, 3) KOBE STEEL, LTD, 4) KOBE STEEL, LTD, 5) KOBE STEEL, LTD, 6) Kobelco Business Partners Co., Ltd |
Abstract(J) | 自動車車体を構成する材料の中でもアルミをはじめとする軽量化素材は軽量化への寄与度が大きい反面、製造時のGHG排出量が相対的に大きい。本講演では、アルミ化による車体軽量化によって実現できる環境負荷低減効果(GHG排出量低減効果)を部品単位で考察するとともに、グリーンアルミの活用によるCNに向けたケーススタディについても紹介する。 Translation |
Abstract(E) | Among the materials that make up the car body, lightweight materials such as aluminum contribute significantly to weight reduction, but GHG emissions during manufacturing are relatively high. In this lecture, the environmental impact reduction effect (GHG emission reduction effect) that can be realized by weight reduction of vehicle body by aluminum is examined on a part-by-part basis, and case studies toward CN by utilizing green aluminum are also introduced. |